Cateraar voldoet niet aan verwachting universiteit

Cateraar voldoet niet aan verwachting universiteit

Binnen de universiteiten in Nederland is een uitbestedinggolf op gang gekomen van de restauratieve voorzieningen. Mede vanwege: kostenreductie, kwaliteitsverbetering en continuïteit in dienstverlening. Desondanks blijft de tevredenheid van studenten en medewerkers achter bij de verwachtingen.

Zo leert onderzoek van Sense FM onder opdrachtgevers. Het adviesbureau uit Utrecht meldt exclusief aan Misset Catering dat de resultaten van marktpartijen op klanttevredenheid onderzoeken blijken in de praktijk tegen te vallen.

De gemiddelde score varieert tussen een 6 en een 6,5. Studenten en medewerkers herkennen vaak onvoldoende balans in geboden kwaliteit versus de prijsstelling. Omgeving blijkt daar een belangrijke rol in te spelen. De horeca-achtige locaties met dito uitstraling scoren aanzienlijk beter.

Ondernemerschap

Wim van der Meer van Sense FM: ‘Daarbij lijken cateraars onvoldoende te beseffen dat een opgeruimd zitgedeelte een must is om te kunnen genieten van eten en drinken. De opdrachtgevers beoordelen de cateraars verhoudingsgewijs hoger met een 6,5 tot een 7 gemiddeld.

De norm van opdrachtgevers ligt echter op een 7,5 tot een 8, waardoor nog een forse afstand is te overbruggen. Als minder sterke punten van cateraars worden door opdrachtgevers genoemd:

1. Gebrek aan pro-activiteit

2. Beperkte invulling ondernemerschap

3. Moeite om buiten kaders te denken (eigen standaarden)

Sense FM gaat exclusief voor Misset Catering ook onderzoek doen op Hogescholen en ROC’s. Lees het volledige artikel over het onderzoek op universiteiten in de nieuwste editie van Misset Catering.

Meer schoolcatering: