Coca-Cola lanceert anti-calorie-drank

Coca-Cola lanceert anti-calorie-drank

Een joint-venture van voedingsmiddelengiganten Coca-Cola en Nestlé brengt in de VS de frisdrank Enviga op de markt die calorieën verbrandt. Enviga is een product van Beverage Partners Worldwide (BPW) de naam van de joint-venture.

De frisdrank bevat het groene thee extract EGCG, cafeïne en bioactieve stoffen die het lichaam stimuleren om meer calorieën te verbranden. Volgens onderzoeker Rhona Applebaum van The Coca-Cola Company zorgt de samenstelling voor een 'negatief calorie-effect'. Nestlé-onderzoeker Hilary Green stelt dat het antioxidant EGCG de spijsvertering versnelt en energieverbruik stimuleert. 'Vooral in combinatie met cafeïne.'

Een blikje Enviga bevat 90 milligram EGCG. De consumptie van drie blikjes op een dag kan de energieverbranding zou verhogen met 60 tot 100 calorieën.

Enviga is verkrijgbaar in drie smaken: groene thee, bessen en perzik. Een blikje Enviga gaat ongeveer 1 euro kosten. Enviga komt in november in het Noordoosten van de VS in de schappen en in januari in de rest van de VS. Wanneer het product breder wordt gedistribueerd, is nog onbekend.