Commercieel directeur Avenance moet humor hebben

Commercieel directeur Avenance moet humor hebben

Gevoel voor humor. Dat is één van de eigenschappen waaraan de nieuwe commercieel directeur van Avenance Nederland moet voldoen. Behalve humor wordt er op zakelijk gebied (uiteraard) nogal wat verwacht van de nieuwe man.

Onlangs vertrok Jos Vranken als directeur sales & marketing bij Avenance. De cateraar met kantoor in Lijnden (bij Schiphol) besloot zijn functie op te splitsen in de functie commercieel directeur en marketing manager. De nieuwe directeur is onder meer 'eindverantwoordelijk voor het strategisch sales beleid' en heeft 'sterke focus op het realiseren van de groei van ‘new business’ en het ombuigen van de salesafdeling van vraaggestuurd naar aanbodgedreven'.

Omdat Avenance een Franse moedermaatschappij heeft (Elior) moet de kandidaat ook de Franse taal machtig zijn, evenals de Engelse. En last but not least 'gevoel voor humor' hebben. Dat geldt ook voor de marketing manager. Deze moet ook 'grote naamsbekendheid realiseren'.

Algemeen directeur Paul Wortelboer gaf eerder in Misset Catering al aan dat Avenance 'vanwege een herschikking van een paar opdrachtgevers met twee in plaats van drie divisiedirecteuren verder gaat'. Serge Zeelenberg volgde de vertrokken directeur onderwijscatering Frank van Zomeren op.