Foodservice Corporation Award voor Bieze

Foodservice Corporation Award voor Bieze

Saladeproducent Bieze is winnaar geworden van de FoodService Cooperation Award. Een prijs die wordt uitgereikt aan die fabrikant die het beste samenwerkt met haar grossiers. Ook werd een rapport over de samenwerking tussen producenten en groothandels gepresenteerd.

Het FoodService Cooperation-onderzoek is een initiatief van FoodService Instituut Nederland (FSIN), Xtra Advies, RAI Horecava en Misset Horeca. Het moet bijdragen aan emancipatie en professionalisering van de foodservicesector, ofwel de markt voor buitenshuis eten en drinken.

Er werden 108 foodfabrikanten gemeten, die werden gesplitst in negen categoriëen waaronder dranken algemeen, versgroepen (AGF, vlees en vis) en convenience foods. Iedere categorie leverde een winnaar op, Bieze werd overall-winnaar en ontving dan ook de bijbehorende award. De hoge score op 'betrouwbaarheid' zorgde ervoor dat Bieze nét zusterbedrijf Cela Vita voorbleef.

In het bijzijn van tientallen sectorcollega's nam de unitmanager foodervice van Bieze, Marcel Burggraaf, de prijs maandagmiddag in de RAI in Amsterdam in ontvangst. 'Niet verwacht, maar de markt heeft gesproken. Ook mooi dat Cela Vita tweede is geworden', zei een trotse Burggraaf. Met naast hem Ruud Baljé (Xtra Advies, links) en Jan Willem Grievink (FSIN).

De organisatie presenteerde tevens het interessante rapport over samenwerking tussen fabrikant en groothandel. Hierover verschijnt in de Misset Horeca van 16 november a.s. een special. De initiatiefnemers hebben toegezegd ook de samenwerkingskwaliteit tussen de andere twee ketenschakels te onderzoeken; groothandels en foodservice outlets (horeca, catering en out-of-home) en industrie en foodservice outlets.