Gevaarindicatie bedrijfscatering: boterhamzakjes populair

Gevaarindicatie bedrijfscatering: boterhamzakjes populair

Het aantal verkochte boterhamzakjes wordt gezien als een goede graadmeter voor de populariteit van de van huis meegenomen boterhammen. Zo is zichtbaar dat de bedrijfscateraars het moeilijk hebben. Nederlanders kochten vorig jaar fors meer boterhamzakjes.

De verkoop van boterhamzakjes steeg vorig jaar met 20 procent ten opzichte van 2007. Toen werden nog ruim zes miljoen verpakkingen in de supermarkten gekocht. In 2009 was dat aantal al opgelopen tot 7,3 miljoen.

De waarde van de aan de man gebrachte producten nam ook met 20 procent toe, van 9,77 miljoen euro in 2007 tot 11,73 miljoen euro vorig jaar.

Dat blijkt uit navraag van Misset Catering bij onderzoeksorganisatie Nielsen. De constatering dat boterhamzakjes c.q. thuis gesmeerde boterhammen een concurrent zijn van de bedrijfscateraars komt overeen met cijfers van Foodstep.

Uit hun Nationaal Catering Onderzoek blijkt dat de omzet voor bedrijfsrestaurants vorig jaar daalde met twee procent. Dat lag aan teruglopende bezoekersaantallen en afnemende bezoekfrequentie.

Meer bedrijfscatering: