Gouden Dienblad winnen met fairtradeproducten

Gouden Dienblad winnen met fairtradeproducten

Om het gebruik van fairtradeproducten op het werk te stimuleren, presenteert stichting Max Havelaar voor het tweede jaar op rij de Fairtrade@Work-campagne. Cateraars kunnen er het Gouden Dienblad mee winnen.

Cateraars, bedrijven, universiteiten en hogescholen worden opgeroepen om tijdens de eerste week van november (31 oktober tot en met 4 november) een activiteit te organiseren met fairtradeproducten. Criteria als originaliteit, aantal fairtradeproducten dat wordt gebruikt, het bereik van de activiteit en een effectieve inzet van sociale media bepalen het juryoordeel.

De winnaars ontvangen het Gouden Dienblad, een eervolle prijs waarmee het duurzame karakter van de bedrijfsvoering wordt benadrukt. Daarnaast maken deelnemers kans op een professionele baristaworkshop bij de duurzame koffiebranderij Peeze. Aanmelden kan via Fairtradeatwork.nl.

Op 1 november maakt de vakjury de winnaars bekend. Die jury bestaat uit Willem Lageweg (directeur MVO Nederland), Sjoera Dikkers (Tweede Kamerlid PvdA), Martine Zuil (hoofdredacteur Misset Horeca en Misset Catering) en Marlies Filbri (hoofd Lobby en Advocacy Oxfam Novib).

Mede dankzij de actieve deelname van de drie grootste cateraars van Nederland - Sodexo, Albron en Eurest - was de campagne in 2010 een groot succes. Ook dit jaar wordt samenwerking gezocht met cateraars en koffiebranders om het aanbod van fairtradeproducten op het werk en op universiteiten en hogescholen te vergroten.