Hutten Catering gaat de retail en zorg in

Hutten Catering gaat de retail en zorg in

Hutten Catering heeft woensdag een assortiment ambachtelijk bereidde streekproducten gepresenteerd die geschikt zijn voor retail, grootverbruik en zorgmarkt. Het assortiment van onder meer maaltijden, soepen en een complete snacklijn onder de naam Guijt´ is volledig gebaseerd op grondstoffen van Brabantse streekboeren.

Hutten is daarmee naar eigen zeggen de eerste cateraar in Nederland. Inspelend op de vraag naar duurzaam voedsel en zijn ervaringen uit het buitenland besloot eigenaar Bob Hutten om een eigen streeklabel te ontwikkelen.

Concreet komt het erop neer dat Hutten producten inkoopt bij Brabantse streekboeren die voldoen aan gestelde criteria zoals duurzaam energieverbruik, geen gebruik van pesticiden en reducering van foodmiles. De producten van deze boeren worden vervolgens door de keukenbrigade van Hutten veredeld waarbij geen kleur-, geur- en smaakstoffen worden gebruikt en speciale aandacht uitgaat naar het behouden van vitamines en mineralen tijdens de bereiding.

40 producten

Resultaat is een assortiment van zo’n 40 ambachtelijke, duurzame streekproducten die geschikt zijn voor de retail maar daarnaast ook aan grootverbruikers zoals La Place, Centre Parcs en Efteling kunnen worden aangeboden. Ook de zorgmarkt waar een grote vraag naar tailormade producten is, kan nu optimaal voorzien worden van streekproducten.

Het assortiment draagt de merknaam De Guijt wat oud-Brabants is voor keuken en symbool staat voor de merkbeleving die Hutten met haar producten voor ogen heeft. Naast onder meer soepen, maaltijden en sauzen ontwikkelde Hutten een complete snacklijn onder De Guijt.

In deze lijn onder andere: de echte Brabantse rundvleeskroket (55% rundvlees uit Berkel Enschot), kaaskroketten van jonge en oude Boerenkaas, frikadellen (´De enige frikadel waarvan je kunt vertellen wat er in zit´), gehaktballetjes en Brabantse frites. ´Allemaal duurzaam, uit de streek en erg smaakvol´, aldus Hutten.

Foodservice tak ontwikkelen

‘De Guijt’ is één van de jongste initiatieven van Hutten en past in de strategie van de cateraar om haar foodservice tak de komende jaren verder te ontwikkelen. Hutten heeft een oorsprong in de evenementen- en bedrijfscatering en is op de foodservicemarkt naar eigen zeggen´een vernieuwende en flexibele speler´ die met haar Culinair Centrum Brabant (een centrale keuken van 1200 m2) kan inspelen op grote en kleine charges.

´We zijn hierdoor in staat specifiek maatwerk te leveren voor onze foodservice partners. Naast smaak en kwaliteit wordt bij de productontwikkeling kritisch gekeken naar de kosten teneinde marktconforme prijzen te kunnen bieden. Zo kunnen we de retail en foodservice een scherp geprijsd en onderscheidend product bieden.

Meer nieuws over Hutten Catering: