ID&T maakt catering van 'dissatisfier naar satisfier

ID&T maakt catering van 'dissatisfier naar satisfier

Catering op dancefestijnen komt vaak neer op snacks, lang wachten en een matige kwaliteit. Op de events van ID&T is dat anders. Naar eigen zeggen 'Echt kwaliteit'. En dan gaat de Nederlandse danceorganisatie met Sensation ook nog eens de wereld veroveren.

Zo brengt ID&T in Melbourne de komende 10 jaar Sensation. ‘We gaan dit jaar in dertien landen doorbreken met Sensation’, vertelt oprichter en eigenaar Duncan Stutterheim aan het Financieel Dagblad. ‘We praten over een onderneming die dit jaar 40, 50 miljoen omzet gaat aantikken.’

Volgens de meerderheidsaandeelhouder (45%) is de achterkant van ID&T-events overal hetzelfde. ‘Niet alleen de dj en de muziek moeten goed zijn. Je moet óók 40.000 mensen te eten geven. En men wil niet meer 15 minuten in de rij staan. We maken van de catering van een dissatisfier een satisfier. Echt kwaliteit. Sushi en goede salades. We werken samen met Maison van den Boer’, aldus Stutterheim.

Twee jaar geleden ging ID&T op de schop. Alles wat niet met events te maken had werd verkocht. Bijvoorbeeld de horecatak (o.m. Bloomingdale in Bloemendaal aan Zee en Mme Jeanette in Amsterdam) en radiozender SLAM.