Jaarbeurs komt met nieuw concept

Jaarbeurs komt met nieuw concept

Jaarbeurs Utrecht opent donderdag 26 oktober het geheel vernieuwde congres- en vergadercentrum met het nieuwe vergaderconcept Meetingmoods. Ook de cateringservice is innovatief.

Uitgangspunt van Meetingmoods is dat mensen in de juiste 'mood' moeten zijn om de doelstellingen van een bijeenkomst te behalen. Er zijn zes Meetingmoods met ieder zijn eigen kleur en eigen catering, zaalopstelling, meubilair, muziekkeuze en ontvangst.

Medewerkers van Jaarbeurs Utrecht treden op als 'moodmakers' en bepalen per bijeenkomst met de klant de juiste mood. Zo staat de kleur rood bijvoorbeeld voor energiek en is geschikt voor verkooptrainingen, terwijl de blauwe mood meer geschikt is voor inspireren en kennisoverdracht.

Om het moodconcept volledig te kunnen toepassen heeft Jaarbeurs Utrecht 1,6 miljoen euro geïnvesteerd in het aanpassen van de accommodatie. Alle 29 vergaderzalen in het complex zijn voorzien van een zogeheten mediaband. Deze matglazen band op ooghoogte biedt plaats aan LED verlichting, die de zes kleuren van het Meetingmoods-concpet kan weergeven. Daarnaast hebben alle zalen nieuw meubilair, zonwering en vloerbedekking.