Lunch4Kids bij beste nieuwe ideeën

Lunch4Kids bij beste nieuwe ideeën

Het Nederlandse schoolcateringconcept Lunch4Kids heeft internationale erkenning gekregen. De gezonde lunchbox voor scholieren is in het gerenommeerde blad Springwise genoteerd als achtste beste idee ter wereld.

Die internationale erkenning is er nog voordat het jonge Haagse bedrijf Lunch4Kids in Nederland echt is doorgebroken. De wereldwijde trendwatchers van Springwise verkozen tot het achtste beste idee van 2006. Met meer dan 8.000 zogenaamde spotters in 70 landen en een maandelijks blad met een oplage van 210.000 in meer dan 120 landen is Springwise een toonaangevende bron als het gaat om nieuwe concepten, nieuwe bedrijven en nieuwe initiatieven.

Happy Healthy Meals
Happy Healthy Meals noemen de mensen van Springwise het lunchboxje van Lunch4Kids. Petra Teeuwen en Peter Veldhuizen hebben dit concept in 2005. 'Als ze ons in het buitenland de healthy Happy Meal willen noemen, zoals we ook wel lezen, dan hebben wij daar geen probleem mee', geeft Petra Teeuwen aan. 'We zijn de eerste in Nederland, het is gezond, leuk, op maat en het wordt dagelijks vers op school afgeleverd, de vergelijking gaat dus niet helemaal op.' Beiden geven aan sinds dit schooljaar klaar te zijn voor de grote uitrol in Nederland. ‘Alle internationale aandacht is natuurlijk te gek, zeker als je er weinig of geen moeite voor doet, maar in Nederland gaat het eerst gebeuren.'

Gerenommeerde partners
Van Leeuwen en Veldhuizen hebben gerenommeerde partners weten te betrekken bij Lunch4Kids, zoals Campina, FrieslandFoods, Unilever, Danone, Hero en Kruidenier Foodservices. Eerst was er een test voor het particuliere, ongesubsidieerde concept op vijf basisscholen met maar liefst 12.500 gratis lunchboxjes. Ouders kiezen uit een gezond assortiment die producten die de kinderen lusten en Lunch4Kids levert de boxjes dagelijks, gekoeld en op naam op de school af. Teeuwen gaf eerder volgens het blad Sprout aan dat er 300 procent omzetgroei in zou zitten, in de special Schoolcatering van Misset Catering was dat gereduceerd tot 200 procent. 'In 2007 mikken we op een half miljoen pakketjes.'