nieuws

Mega-operatie voor Hutten Business Catering

Catering

Hutten Business Catering staat midden in een mega-operatie. De bevoorrading van haar bedrijfsrestaurants met ongeveer 100 Brabantse streekproducten. Het bedrijf uit Veghel is daarmee de eerste bedrijfscateraar die zo’n slag slaat op het gebied van duurzaamheid.

Mega-operatie voor Hutten Business Catering

Alle 85 bedrijfsrestaurant die door Hutten worden verzorgd worden sinds kort bevoorraad met de streekproducten. Die zijn sinds de tweede helft van vorig jaar onder het label De Guijt op de markt gebracht. De Guijt is oud-Brabants voor keuken en staat symbool staat voor de merkbeleving die Hutten met haar producten voor ogen heeft.

Concreet komt het erop neer dat Hutten producten inkoopt bij Brabantse streekboeren die voldoen aan gestelde criteria zoals duurzaam energieverbruik, geen gebruik van pesticiden en reducering van foodmiles.

Snacklijn

De producten worden vervolgens in het eigen Culinair Centrum Brabant bereid. Het assortiment bestaat uit zo’n tientallen ambachtelijke, duurzame streekproducten. Onder meer soepen, salades, maaltijden en sauzen en een complete snacklijn.

De opdrachtgevers betalen voor het streekassortiment niet meer dan voor de ‘reguliere’ producten. ,,Omdat we een tussenhandel uitschakelen’’, legt eigenaar Bob Hutten uit. ,,Bovendien is De Guijt veel beter, duurzamer en gezonder, maar vooral lekkerder.’’

‘Omgekat’

Omdat er dagelijks eigen vrachtwagentjes met de streekproducten naar de bedrijfsrestaurants in heel het land rijden wordt ook de distributie beheerst, wat ook geld scheelt. Maar is het rijden van de vrachtwagens dan wel zo duurzaam? ‘Wel als je van drie naar één levering per dag gaat.’

Hutten zegt dat het gehele assortiment wordt ‘omgekat’. Het overzetten van het De Guijt-assortiment vertegenwoordigt een waarde van drie miljoen euro. De Guijt producten worden nu doorgevoerd in bedrijfscatering.

Maar de lijn is zeker ook op de markt gebracht voor retail en de zorg. Ook wordt gedacht aan grootverbruikers zoals La Place, Center Parcs en Efteling. Over enkele jaren moet ‘Foodservice’ tien miljoen euro opleveren voor Hutten.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels