Meldpunt voor klachten studenten UvA

Meldpunt voor klachten studenten UvA

Het regent klachten over de catering op de Universiteit van Amsterdam en de Hogeschool van Amsterdam, meldt Foliaweb.nl. Studentenbond Asva en de Centrale Studentenraad van de UvA willen daarom een vuist maken. Zij hebben een meldpunt catering geopend waarop studenten hun klachten kwijt kunnen.

Op de website catercomments.nl worden klachten over het assortiment, de prijzen en de openingstijden van de verschillende kantines verzameld. ‘Over het algemeen vinden studenten de cateraar heel duur,’ zegt Asva-voorzitter Eline Peters. ‘Studenten kunnen nu alleen kiezen tussen een goedkope maaltijd van lage kwaliteit en een fatsoenlijke dure maaltijd. De middenweg ontbreekt.’ Hoewel Eurest zelf een klachtenwebsite heeft, willen Asva en de CSR zelf de klachten inventariseren om ze binnenkort te overhandigen.

De studentenbond en de CSR vinden bovendien dat de cateraar, die nu zes weken actief is op de universiteit en hogeschool, op nog meer punten steken laat vallen. Zo gaat de cateraar op te veel locaties te vroeg dicht of te laat open.

René Niemarkt, vestigingsmanager van cateraar Eurest voor de UvA-hvA, zegt dat er al veel wordt gedaan met de klachten van studenten en medewerkers. ‘Vorige week hebben we nog om de tafel gezeten met de Asva en de CSR,’ aldus Niemarkt. ‘Veel klachten gaan over het vegetarische aanbod en de openingstijden. Die zijn ze nu in kaart aan het brengen. We leren de organisatie natuurlijk nog maar net kennen. We moeten nu per locatie gaan kijken wat er kan verbeteren.’