Nieuwe site 'Taat' maakt onderscheid

Nieuwe site 'Taat' maakt onderscheid

De Haagse partycateraar Taat & de Regt lanceerde afgelopen week haar vernieuwde website. De website maakt al op de homepage onderscheid in klantgroepen naar eigen zeggen een unicum in de branche. Door verschillende profielen gericht aan te spreken op hun evenementdoelstellingen en het bereiken daarvan, meent de partycateraar een vernieuwende verkoopstrategie in handen te hebben.

'De geijkte websites zijn veelal productgericht,’ onderbouwt adjunct directeur Remco Boelens, ‘óók in onze branche, want geschreven vanuit het eigen product en de eigen werkwijze.’ Door klanten direct aan te spreken op hun behoeftes en doelstellingen voor een evenement, willen wij ze direct meenemen bij de invulling van het evenement.'

Boelens vervolgt: 'Een voorbeeld: als een klant intern alle neuzen dezelfde kant op wilt na een fusie, vraagt dat om prikkels en energie die de harten sneller doen kloppen en de adrenaline laat stromen. Wij kunnen het eten en drinken daar heel gericht op afstemmen. Sterker, catering dient als middel om de boodschap op de gasten over te brengen.’

Boelens benadrukt dat deze visie al langer wordt gehanteerd door Taat & de Regt (onderdeel van Jaarbeurs Catering), nieuw is dat klanten hier dus online direct op worden aangesproken. ‘Het voorkomt een soms intensief voortraject. Klanten voelen zich bij binnenkomst op de site meteen aangesproken, ze herkennen zich, al dan niet bewust, in een profiel.’

Tests wijzen uit dat de bezoeker al op de homepage intuïtief kiest voor het profiel waar hij of zij zich mee vereenzelvigt,’ aldus Boelens. De bezoeker komt op de homepage in een interactieve setting van een evenement terecht en kan een aansprekende persoon aanklikken. ‘Vervolgens worden ze meegenomen in de invulling en het bereiken van het doel van het evenement.’

Met de vernieuwende website meent Taat & de Regt een verkooptroef in handen te hebben. Boelens: ‘Veel prospects oriënteren zich via internet, wij hopen met deze opzet een interessant voorportaal voor onze sales te hebben gecreëerd.’