Nieuwe software voor Avenance

Nieuwe software voor Avenance

Inkoop moet vanaf nu voor Avenance nog makkelijker worden. De cateraar heeft een driejarig contract afgesloten met SmartMenu. Dit bedrijf levert software dat speciaal ontwikkeld is voor de inkoop in de food & beveragebranche.

Niet alle restaurants van de Avenance zijn aangesloten op SmartMenu. In eerste instantie gaat het om acht verkooppunten op het complex van de Technische Universiteit van Delft en vijf op de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Alle inkoopactiviteiten verlopen via de zogeheten webapplicatie.

Hendrik Visser, f&b-manager van Avenance Onderwijscatering is blij met de digitale toepassing. ‘Via de webapplicatie houden we de inkoopprijzen en de verkoopprijzen van de recepten up-to-date. Zo kunnen de recepten die marge opleveren ook daadwerkelijk ingepland worden in de (centrale) menuplanningsmodule.’

SmartMenu berekent aan de hand van de verwachte afzet de adviesbestellijst. Door het gebruik van deze webapplicatie zal Avenance volgens Visser een efficiencyslag maken op het gebied van inkoop -en bestelactiviteiten. ‘En dus een aanzienlijke kostenbesparing.’ Volgens Ruud van den Akker van Smartmenu volgen er na de zomer nog meer cateraars die gebruik gaan maken van 'zijn' software.