Nieuwe yuppies verafschuwen sandwiches

Nieuwe yuppies verafschuwen sandwiches

Voor de nieuwe yuppies, Gossips genoemd, zijn traditionele sandwiches uit de mode. Hij geeft veel geld uit aan koffie en hij houdt van moderne elektronica. Dat blijkt uit Brits onderzoek.

Het wervingsbureau Office Angels bedacht 'Gossips', een nieuwe enigszins sarcastische naam voor de moderne werknemers. Gossips staat voor Gadget Obsessed Status Symbol Infatuated Professionals. Vrij vertaald: Kletskousen met een obsessie voor gadgets en dol op statussymbolen. De naam verwijst naar de jaren tachtig werknemer: de yuppie (young urban professional).

De Gossips houden niet van traditionele sandwiches en laten hamburgers en patat staan. Sushi en sashimizijn favoriet. Ook wordt er relatief veel geld uitgegeven aan koffie, zelfs als de drank gratis op het werk wordt verstrekt.

Verder bezit hij tenminste twee mobieltjes, een voor zakelijke gesprekken en een voor de sociale babbel. Ook een i-pod en zogenoemde microgadgets als Blackberrys, memorysticks voor de laptop en kleine gsm's blijken de ultieme statussymbolen.