Oseven herstructureert organisatie

Oseven herstructureert organisatie

Oseven is bezig haar organisatie te herstructureren. 'Omdat de resultaten achterblijven bij de ambities', zegt Erwin Verschoor de directeur van de partycateraar. Eind dit jaar moeten de mindere cijfers zijn rechtgetrokken.

Geruchten dat het bij Oseven (± 130 vaste medewerkers) zou gaan om een reorganisatie die tientallen medewerkers de kop zou kosten, wijst Verschoor naar het land der fabelen. ‘In totaal zijn er 14 mensen afgevloeid. Enkele doorlopende contracten zijn opgezegd en andere medewerkers hebben bij ons moederbedrijf Koninklijke Van den Boer Groep of andere bedrijven onderdak gevonden. Vooral in de overhead zijn mensen weg. In feite is het business as usual wanneer je bijstuurt om je resultaten te behalen.’

Volgens de Oseven-directeur was het tweede kwartaal ‘onwijs slecht’. ‘Ook staan de marges in de hele branche onder druk. Bovendien hebben we als nieuwe (Oseven werd eind vorig jaar gelanceerd als opvolger van Martinair partyservice, red.), innovatieve partycateraar te maken met een enorme investeringsdruk.’

Slagvaardig

Verschoor: ‘We verbeteren, nee versterken onze organisatie. Het is inmiddels een slagvaardig team aan het worden. Vergelijk deze operatie met het verbouwen van een winkel terwijl die open blijft.’ Ook de toenemende concurrentie speelt Oseven parten. ‘Er zijn veel meer partycateraars en eventbureaus bijgekomen, terwijl de markt niet echt is gegroeid.’

Ondanks de mindere tijden heeft Oseven alweer ‘een stijgende lijn te pakken’, aldus Verschoor: ‘We hebben de VIP-catering van Gelredome behouden en voegen nieuwe activiteiten zoals het Van Nelle Ontwerpfabriek en de nieuwe show van Frank Wentink in Studio 21 toe aan onze portfolio.’ Mede hierdoor en ‘een goed gevulde orderportefeuille’ zegt Verschoor dat de tegenvallende cijfers eind dit jaar weer positief zullen zijn. ‘Dat is ook de snoeiharde afspraak die ik met onze aandeelhouders heb gemaakt.’

Verschoor: ‘Bij ons staan klanten voorop. Wij zijn positief over onze korte en lange termijn vooruitzichten. De markt reageert positief op ons merk. We zullen continu alert blijven om zowel de klanten als de aandeelhouder tevreden te stellen.’