RAI Catering stapt over op verse koffiebonen

RAI Catering stapt over op verse koffiebonen

De cateringorganisatie van Amsterdam RAI, RAI Catering, neemt afscheid van filterkoffie. Sinds de Horecava wordt op alle verkooppunten gewerkt met louter verse bonen. Jaarlijks gaat het om 1,5 miljoen koppen koffie.

RAI Catering heeft een samenwerkingsverband gesloten met koffiemerk LavAzza. Dat is op de derde beursdag van de grootste horecavakbeurs van Nederland bekendgemaakt.

Alle veertig koffiemachines in het RAI-complex worden vervangen door espressoapparaten. ‘De kop koffie is toch eigenlijk het visitekaartje van ieder cateringbedrijf. Dan is het fantastisch als je als eerste grote beurslocatie ál je gasten topkwaliteit kunt serveren’, aldus Martin van Nierop, directeur RAI Catering.

Amsterdam RAI serveert jaarlijks 1,5 miljoen koppen koffie. LavAzza is een internationaal koffiemerk met in thuisland Italië een marktaandeel van 40 procent.

Meer nieuws van de Horecava: