Sodexho boert goed op WK Rugby

Sodexho boert goed op WK Rugby

Sodexho doet goede zaken met het wereldkampioenschap rugby in Frankrijk. In de aanloop naar het mega-evenement verkocht de cateraar, tijdelijk samen met Mike Burton Groep in de joint venture RTH'07, 110.000 bedrijfs- en 185.000 reispakketten, meer dan het dubbele ten opzichte van het vorige WK.

Sodexho-dochter Sodexho Prestige was voor het toernooi verantwoordelijk voor een breed scala aan culinaire en hospitality arrangementen.

Voor de marketing en distributie van die pakketten ging Sodexho, wereldleider op het gebied van diensten met betrekking tot voedsel en faciliteitenbeheer, een samenwerking aan met de Mike Burton Group. Voor de duur van het evenement heet het samenwerkingsverband Rugby Travel and Hospitality ’07 (RTH’07).

Olympische Spelen

Het wereldkampioenschap rugby in Frankrijk leeft enorm. Het WK is na de Olympische Spelen en het wereldkampioenschap voetbal het grootste sportevenement ter wereld met twee miljoen bezoekers en zeker vier miljard kijkers.

Sodexho's dochteronderneming Sodexho Prestige was door de internationale rugbyraad, de IRB uitgekozen als de officiële Hospitality Agent voor dit op twee na grootste sportevenement in de wereld.

Zwarte markt

Sodexho Prestige zorgt onder andere voor de complete verzorging van tickets en zeer uiteenlopende culinaire hospitality arrangementen. Deze editie verzorgde Sodexho 295.000 arrangementen, ruim twee keer zoveel als er bij het vorige WK in 2003 verkocht werden.

Een ander groot wapenfeit dat RTH’07 behaalde was dat de handel in tickets op de zwarte markt tot een minimum beperkt bleef.

Tackle Hunger

Een deel van de opbrengst doneert RTH’07 aan het ‘Tackle Hunger’-initiatief van de IRB, dat participeert in het World Food Programme van de Verenigde Naties. Sodexho heeft zelf ook een soortgelijk programma: STOP Hunger, dat in 22 landen actief is.

Sodexho heeft ruim 340.000 werknemers in 80 landen, en behaalde over het gebroken boekjaar 2006-2007 een omzet van 13,4 miljard euro.