Sterke merken zegevieren bij Beste Productinnovaties

Sterke merken zegevieren bij Beste Productinnovaties

Bonduelle en Danone. Sterke merken. Samen met het merk in opkomst, The Fruit Lab, waren zij de winnaars bij de categorie Productinnovatie. Een deskundige jury vond dat deze bedrijven het afgelopen jaar de beste producten in de cateringbranche had gelanceerd.

Danone won met haar product My Activia in de categorie Food een Misset Catering Award voor Beste Productinnovatie. Al is My Activia bijna een concept te noemen. Het gaat om een dispenser waar de bekende en gezonde Activia-yoghurt uit getapt kan worden. Deze wordt dan ‘aangekleed’ met vers fruit en Cruesli van Quaker.’Straalt hoge mate van versbeleving uit’ en ‘Impuls voor stimulering ontbijtmoment in werkomgeving’ waren enkele van de lovende woorden van de jury.

Laboratorium

Naast Danone won nog een powerbrand, Bonduelle (Foodservice). In de categorie Non-Food scoorde haar innovatieve verpakking Easy Bag het hoogst. Een soepele zak met groenten die eenvoudig en hygiënisch zonder blikopener of schaar te openen is. Bovendien blijft de EasyBag ongeveer twee jaar houdbaar buiten de koeling. ‘Goed alternatief voor blik’, ‘Sterke vermindering van afval’ en ‘Logistieke problemen worden op unieke wijze opgelost’.

In de categorie Drinks won het sterk opkomende brand The Fruit Lab met haar Fruity King. Er kan gekozen worden uit sappen of smoothies in diverse smaken. De vorm van het flesje is zeer opvallend, laboratoriumachtig. ‘Goede vermelding van ingrediënten’, ‘Onderscheidende verpakking’ en ‘Alles klopt; smaak, vorm, naamgeving’, aldus de jury.

Deskundige jury

In totaal deden ruim 30 producten mee aan de wedstrijd. Deze werden in het Restaurant van de Toekomst bij de universiteit van Wageningen beoordeeld door een deskundige jury. Een deskundige jury heeft deze producten beoordeeld. Vanuit catering (c.q. inkoop) oogpunt deed Hans Emans (Prorest Catering, www.prorest.nl) dit en vanuit de voedingsector Berlinda de Beer (diëtist/voedingsdeskundige Grootverbruik Produktinformatie, www.gpidatabank.nl). Op het vlak van marketing gaf Peter van Ee (friends in business, www.friends-business.nl) zijn mening en Geert Cantrijn (Boom Packaging, www.boompackaging.com) deed dat als ervaringsdeskundige vanuit de verpakkingsindustrie. De jury werd gecompleteerd door Hans Schmeinck, redacteur/coördinator van Misset Catering. De organisatie was in handen van Babs van Zon (Kwaliteit in Hospitality en Facility Management gerelateerde vraagstukken, www.babs-nl.com) en Ruud Baljé (Xtra Communicatie, www.xtra-communicatie.nl).

Meer Awardnieuws: