'Universitaire' opleiding foodservice Foodstep

'Universitaire' opleiding foodservice Foodstep

Foodstep en Wageningen Universiteit starten de opleiding 'Executive Mastercourse in foodservice (EMF)'. Volgens Foodstep was er een toenemende behoefte voor een dergelijke vakopleiding. De begint in februari 2007.

'De opleiding is bedoeld voor leidinggevenden of seniorfunctionarissen van de afdelingen inkoop, marketing, verkoop en operatie'aldus Foodstep. Dat verder aangeeft dat de studie kanaal- en ketenbreed is. 'En even geschikt voor ketens van eindverbruikers, overheid, dienstverleners & brancheverenigingen, als voor tussenhandel, grossiers en fabrikanten.' Inmiddels is de inschrijving geopend.

Toenemende behoefte

De Mastercourse is ontwikkeld 'vanwege de toenemende behoefte van foodservice organisaties aan gedegen professionals met actuele marktinformatie, kennis van de klant en onderlinge kennisuitwisseling'.

In het programma komen de volgende vakgebieden in modules aan bod:

-Strategy Development

-Innovation, creativity for value

-Strategic Purchasing management

-Salesleadership

-Marketing & Category excellence

-Personal Development Plan

In kaart brengen catering

De modules worden afgewisseld met het in kaart brengen van de kanalen zorg, leisure, catering, horeca, fastfood en petrol. Gerenommeerde (gast)docenten, afkomstig van universiteiten, business schools, adviesbureaus, ketenorganisaties en fabrikanten, delen in drie semesters (binnen 18 maanden) hun kennis en visie met de deelnemers. Bij goed gevolg ontvangen zij het diploma 'Executive Mastercourse in foodservice (EMF)'.