80 procent bedrijfsrestaurants heeft warme snacks in basisassortiment

80 procent bedrijfsrestaurants heeft warme snacks in basisassortiment

Binnen het cateringassortiment doen warme snacks het goed. Bij 80 procent of meer van de bedrijfsrestaurants zit dit in het basisassortiment. 64 procent van de mensen combineert zijn snack graag met iets anders. De meerderheid kiest voor friet, op de voet gevolgd door saus en een zacht broodje, zo blijkt uit onderzoek dat snackfabrikant Beckers Benelux liet uitvoeren.

Saus bij een snack zorgt vaak net voor dat stukje extra genot. Voor bijna de helft van de Nederlanders is mayonaise de meest populaire saus, aldus Beckers. Vooral vrouwen kiezen hier massaal voor. Mannen kiezen daarentegen ook vaak voor satésaus, na mayonaise het meest in trek. Curry, dat door één op de vijf wordt gekozen, staat op een derde plaats.
Warme snacks worden behalve met een lekkere saus ook graag gecombineerd met een (wit) zacht broodje. De kroket is met stip de meest favoriete lunchsnack. Mosterd (67%) en mayonaise (9%) zijn de sauzen die het liefst samen met een kroket worden gegeten. Dit leidt tot de conclusie dat een broodje kroket mét saus helemaal hot is!
Een broodje kroket tijdens piekmomenten serveren, blijkt vaak lastig. Een kroket wordt al snel slap en het broodje wordt beschuit. Snackfabrikant Beckers Benelux laat weten een oplossing te bieden: het Broketje®. Dit concept bestaat uit een presentatieunit waar je als cateraar de broodjes kroket aantrekkelijk in kan presenteren en warmhouden.