Ook zijn recentelijk een tweetal cateringcontracten voor langere tijd verlengd. Met de Nederlandse Zorgautoriteit in Utrecht is een vierjarig contract getekend en met Baxter in Utrecht een vijfjarig contract.
Bij zowel de Credit Europe Bank met 160 lunchgasten als het NAVO-agentschap in Den Haag waar dagelijks circa 250 gasten lunchen, wordt de samenstelling van het assortiment volledig afgestemd op het internationale karakter van deze organisaties.
Bij de NAVO neemt SAB de restauratieve voorzieningen en de medewerkers over van de Belgische cateraar Aramark, bij De Telefoongids en Eriks van Albron en bij de Credit Europe Bank van een lokale cateraar.
De cateraar laat en passant weten binnenkort de Nationale MVO Cateringscan te lanceren. Dit is een zelf ontwikkelde online tool om te meten hoe duurzaam de catering bij een bedrijf is georganiseerd. Ook komt er in het najaar een geheel vernieuwde cateringmethode genaamd ECHT. Daarbij gaat het om de charme van authentieke gerechten, zelf gemaakt, door de medewerkers van SAB.
Bianca Wester, commercieel manager bij SAB: ‘Op twee wisselende dagen van de week bereiden onze cateringmedewerkers op ambachtelijke wijze een specialiteit. Op dit moment lopen er voor het concept ECHT op vijftien locaties pilots.’
En dan is er nog iets. Wester: ‘Als uitbreiding op ons koffieconcept Pure Moments brengt SAB vanaf medio juli het eigen private label fairtrade koffiebonen op de markt. Genoeg ontwikkelingen om nieuwe en bestaande opdrachtgevers te blijven verrassen.’