Actiesnack Royaan voor goed doel

Actiesnack Royaan voor goed doel

Snackfabrikant Royaan heeft een speciale Ladies First-snack op de markt gebracht ter ere van de Internationale Vrouwendag op 8 maart. De opbrengst van de snack, die deze week door cateraar Eurest wordt verkocht, gaat naar The Hunger Project.

De bedrijfsrestaurants van cateraar Eurest verkopen deze week, van maandag 4 maart tot vrijdag 8 maart, de speciaal ontwikkelde snack met maïs-nachosmaak. De opbrengst komt ten goede aan het werk van The Hunger Project. Met dit initiatief zetten Royaan en Eurest de Internationale Vrouwendag letterlijk op de kaart.

Royaan ontwikkelde het tussendoortje speciaal voor de Ladies First Week van The Hunger Project. De snack is vegetarisch en - voor veel vrouwen belangrijk - licht en heeft een kern van maïs- en nachokruiden. Van elke verkochte snack, die € 1,25 kost, gaat € 0,75 naar het werk van The Hunger Project. Stichting Wilde Ganzen en Cordaid vermeerderen de opbrengst.

Vanwege het belang van de actie draagt Royaan graag een steentje bij, aldus directeur Bart Bakker: ‘De Ladies First Week is een prachtig initiatief dat vrouwen in het Afrikaanse land Benin stimuleert om zelf een toekomst op te bouwen zonder honger.’ Ook Jan Jacob van Donselaar, directeur van Eurest, ondersteunt de actie van harte: ‘Eten is onze core business en deze benefietactie sluit daar qua doelstellingen goed bij aan.’