Jumbo start online cateringservice

Jumbo start online cateringservice

Jumbo gaat van start met een online cateringservice. Dat bleek bij de opening van de Jumbo Foodmarkt in Breda. Via een online module kunnen onder meer complete lunches worden besteld.

Tijdens de presentatie van directeuren Frits van Eerd en Colette Cloosterman-van Eerd bleek dat de Jumbo-organisatie de nieuwe Foodmarkt als een echte proeftuin ziet. Het opstarten van de cateringservice maakt daar onderdeel van uit. De komende maanden moet blijken wat werkt en wat niet werkt, het is nog niet uitontwikkeld.

Lekker, gezond, bewust en goedkoop. Dat zijn volgens Jumbo-topman Frits van Eerd de kernwaarden van de nieuwe Foodmarkt in Breda. ‘We werken volgens het principe ‘make it, take it, eat it’ en richten ons op een verspreidingsgebied van 30 kilometer rondom Breda.’

Woensdag 27 maart opende de nieuwe Jumbo Foodmarkt in Breda officieel de deuren. Het nieuwe concept naast het stadion van betaaldvoetbalvereniging NAC heeft een oppervlakte van liefst 6000 vierkante meter en is daarmee ongeveer vier tot vijf keer zo groot als een gemiddelde supermarkt.

Foodmarkt Café

De locatie is voorzien van een zogeheten Foodmarkt Café, waar consumenten maaltijden kunnen eten of producten kunnen proeven die in de winkel door de koks worden bereid. ‘In de foodmarkt draait het steeds meer om lekker, gezond, bewust en goedkoop’, zo vertelde Jumbo-topman Frits van Eerd woensdag tijdens de perspresentatie.

Volgens hem komen al die aspecten terug in de formule van de supermarktgigant. Met de Foodmarkt richt Jumbo zich op een verspreidingsgebied van 30 kilometer rondom Breda. ‘Dat is onze doelgroep, voor alle mensen binnen dat gebied is ons concept interessant’, aldus Van Eerd.

In het hart van de winkel is een koffie- en theehoek gevestigd, waar zelf koffie wordt gebrand en een - naar eigen zeggen - bijzonder theeconcept wordt gepresenteerd. Bovendien is een breed assortiment aan wijnen beschikbaar, in prijs variërend van €2 tot €1700 euro.

Proeven en verleiden, is waar het om gaat. Het horecaconcept ‘Hollandse keuken’ is gevestigd pal naast de slagerij. De consument kan dus proeven en vervolgens kopen, of andersom. Volgens Van Eerd gaan in de Foodmarkt veel proeverijen plaatsvinden. ‘Met name met kaas, want dan moet je eerst proeven.’