Royaan en Eurest presenteren 'vrouwensnack

Royaan en Eurest presenteren 'vrouwensnack

Snackfabrikant Royaan brengt een speciale Ladies First snack op de markt ter ere van de Internationale Vrouwendag op 8 maart aanstaande.

Van maandag 4 maart tot vrijdag 8 maart verkopen bedrijfsrestaurants van cateraar Eurest de snack met mais-nachosmaak, die speciaal voor deze actie is ontwikkeld. De opbrengst van de actie komt ten goede aan het werk van The Hunger Project. Met dit initiatief zetten Royaan en Eurest de Internationale Vrouwendag letterlijk op de kaart.

Snackfabrikant Royaan ontwikkelde het tussendoortje speciaal voor de Ladies First-week van The Hunger Project.  De snack is vegetarisch en  - voor veel vrouwen belangrijk - licht en heeft een kern van mais en nachokruiden. Van elke verkochte snack, die €1,25 kost, gaat €0,75 naar het werk van The Hunger Project. Stichting Wilde Ganzen en Cordaid vermeerderen de opbrengst.

De snack is onderdeel van de grotere Ladies First-week van The Hunger Project. Tijdens deze week - waarin meerdere benefietacties worden georganiseerd -  vraagt The Hunger Project aandacht voor de belangrijke positie die de vrouw inneemt bij de ontwikkeling van een land. En werft de stichting fondsen voor vrouwen in India en Benin.

Vanwege het belang van de actie draagt Royaan graag een steentje bij, aldus directeur Bart Bakker: ‘De Ladies First-week is een prachtig initiatief dat vrouwen in het Afrikaanse land Benin stimuleert om zelf een toekomst op te bouwen zonder honger.’ Ook Jan Jacob van Donselaar, directeur van Eurest, ondersteunt de actie van harte: ‘Eten is onze core business en deze benefietactie sluit daar qua doelstellingen goed bij aan.’