nieuws

Supermarkten betreden pad partycateraars

Catering

Supermarkten in Nederland begeven zich meer en meer op het pad van de partycateraar. Enkele bedrijven hebben zelfs een cateringtak opgericht, zo blijkt uit een reportage in Misset Catering 7 dat deze maand verschijnt.

Supermarkten betreden pad partycateraars

Supermarkten bieden meer service. Nederlandse retailers volgen hiermee de internationale trend. Grootgrutters schurken steeds dichter aan tegen de horeca en aanverwante sectoren. Van boodschapbezorging – dat mede dankzij webshops groeit – naar catering is maar een kleine stap, aldus Misset Catering. ‘Een stap die verschillende supermarkten al gezet hebben.’

Supermarkten zijn aan de winnende hand. Hun aandeel in de totale Nederlandse foodconsumptie neemt zienderogen toe. Supermarkten timmeren immers steeds nadrukkelijker aan de weg met activiteiten die voorheen het domein waren van de horeca en andere foodservicepartijen.

De voorbeelden die dit illustreren liggen voor het oprapen. Bij vestigingen van Jumbo kun je warme snacks kopen, zoals frikandelbroodjes en kibbeling, voor relatief weinig geld. Enkele supermarkten hebben zelfs automatieken.

Grotere supermarkten creëren daarnaast horecahoeken, zodat de consument ter plekke iets kan nuttigen. ‘Bovendien ontpoppen steeds meer supermarktondernemers zich tot eventcateraars. Ze haken in op grote lokale evenementen, zetten op straat een kraam neer en brengen eten en drinken voor dadelijke consumptie aan de man’, zo blijkt uit de reportage.

Reageer op dit artikel