Schoon restaurant leidt tot meer omzet

Schoon restaurant leidt tot meer omzet

Aandacht besteden aan hygiëne en netheid betaalt zich terug. Meer dan dat zelfs. Gasten van bedrijfsrestaurants en andere gelegenheden waar voeding wordt aangeboden, hechten veel belang aan hygiëne.

Dit blijkt uit onderzoek dat McCallum heeft verricht in opdracht van Diversey Care Sealed Air, zo blijkt uit een artikel dat op 12 april verschijnt in Misset Catering 2. In totaal zijn 400 respondenten geïnterviewd. Het onderzoek toont aan dat een goede hygiëne en een schoon restaurant zeer zwaar wegen als het gaat om klanttevredenheid. Vijftig procent van klanten zal vroegtijdig vertrekken en niet meer terugkeren als er geen sprake is van een schone en hygiënische omgeving, zo blijkt.

'Het is voor cateraars en horecaondernemers daarom van groot belang om veel aandacht aan hygiëne te besteden', zegt Wilco van Burgsteden Benelux Marketing Director van Diversey Care Sealed Air. 'Vooral in deze tijd waarin mensen veelvuldig gebruik maken van sociale media. Het verhoogt niet alleen de klanttevredenheid maar ook het bedrijfsresultaat. Een tevreden klant keert eerder terug, besteedt meer en beveelt het restaurant aan bij anderen.'

Bekijk deze collectie

Hygiëne

Hygiëne in de horeca is een randvoorwaarde. In deze collectie staan effectieve strategieën voor insectenbestrijding en de nieuwste technieken voor grondige schoonmaak. Met de tips is de gezondheid van je gasten gewaarborgd.