Albron: 20.000 kilo friet voor wandelaars

Albron: 20.000 kilo friet voor wandelaars

Albron heeft vorige week tijdens de Nijmeegse Vierdaagse 20.000 kilo friet gebakken, 35.000 liter koffie gezet, 120.000 flesjes water uitgeserveerd en 60.000 liter bier geschonken. Albron was voor de dertiende keer sponsor van het loopevent in Nijmegen.

Cateringbedrijf Albron verzorgt het eten en drinken voor wandelaars en bezoekers op de Wedren, de start- en finishlocatie van de wandelaars. Ook staat de cateraar op diverse plekken langs de wandelroutes. Ook neemt  Albron de verzorging van lunch, frisdrank en koffie/thee voor haar rekening voor de vrijwilligers.

'Een logistieke uitdaging om alles dagelijks vers op tijd op de diverse locaties te krijgen', zegt Rico Sittrop van Albron. Hij is manager events en projecten.

'Deelnemers aan de Vierdaagse zijn vaak al 's morgens om vier uur bij de start, wegen zijn afgezet en de verzorgingsplaatsen liggen ver uit elkaar. Logistiek vergt dat een goede planning. We werken veel met verse producten, de frites bijvoorbeeld is koelvers, en als je met je producten te laat op een bepaalde locatie aankomt, kom je er door de drukte gewoon niet meer bij. Gelukkig doen we het al dertien jaar, dus we weten waar de knelpunten liggen', aldus Sittrop over de afgelopen vierdaagse.