Aanbesteden: de (on)zin van een tasting

Aanbesteden: de (on)zin van een tasting

Als je catering gaat aanbesteden, wat is dan de zin/onzin van het organiseren van een tasting? Deze en andere vragen staan centraal tijdens de workshop 'Welke rol geeft u de cateringpartner? ' op maandagmiddag 16 november tijdens de Facto-middag over inkopen/aanbesteden van facilitaire diensten.

De workshop wordt gegeven door Joost Mors, directeur Hospitality en Facilities Services bij Nyenrode, en Anton Daamen, eigenaar/adviseur bij Sense FM.

Nyenrode Business Universiteit heeft in 2013 de cateringdienstverlening aanbesteed op basis van Best Value Procurement. Aangezien Nyenrode de kwaliteit van de leer­ en studieprogramma’s belangrijk vindt, wordt ook van de cateraar een optimale performance verwacht. Een balans tussen kwaliteit, klanttevredenheid en kosten is een belangrijk vertrekpunt geweest in het proces van aanbesteding. Het creëren van een breed draagvlak is dan ook evident, aldus Facto.

De onderwerpen
Onderwerpen die tijdens de workshop aan bod komen zijn: Beleid en doelstellingen, vertaald naar de praktijk Balans in Kwaliteit, Klanttevredenheid en Kosten (K3­model) Welke processtappen zijn gezet en waarom? Hoe heeft Nyenrode de klant in de hoofdrol geplaatst? (wie is de klant?!)

De zin en onzin van een tasting?

Stellingen Best Value en catering (wat zijn de ervaringen?)

Wat zijn de praktijkervaringen: wat ging/gaat goed en wat kan verbeterd worden?

Wordt BVP ook echt waar gemaakt?

Wat zou Nyenrode, met de opgedane kennis en ervaring van de afgelopen periode, anders doen in het proces?

Ontwikkelingen
De de Facto-middag ‘Succes met facilitair aanbesteden!’ vindt plaats op 16 november vanaf 13.00 uur in Hotel Van der Valk in Breukelen . In twee lezingen en drie workshops worden facility professionals door in totaal 7 deskundigen bijgepraat over de ontwikkelingen op het gebied van het inkopen en aanbesteden van facilitaire diensten.