Prorest lanceert ambachtelijke producten

Prorest lanceert ambachtelijke producten

Prorest, onderdeel van Facilicom Services Group, lanceert binnenkort een eigen label: Met liefde gekozen. Prorest Catering biedt eigen ambachtelijke producten aan, beginnend met een broodlijn van de hand van Meester Boulanger Hiljo Hillebrand.

De cateraar lanceert het label om in te spelen op de veranderende vraag van de gast, die meer behoefte heeft aan authentieke en duurzame producten. Daarnaast maakt het label direct duidelijk welke producten speciaal door Prorest geselecteerd zijn.

Meester Boulanger
Het spits van het label wordt afgebeten door de Prorest-broodlijn, die in samenwerking met leverancier Bidvest Deli XL en Meester Boulanger Hiljo Hillebrand is ontwikkeld. Als één van de slechts vier Meester Boulangers van Nederland kent Hillebrand de fijne kneepjes van het bakkersvak: ‘Het klinkt cliché, maar alle authentieke broden in deze lijn zijn uniek. We maken ieder brood met de hand, waardoor het een eigen karakter heeft. Daarnaast hebben deze broden extra lang gerezen; zo’n 12 tot 48 uur. En net als bij goede wijnen komt dit de smaak absoluut ten goede. Of zoals we vaak zeggen in ons vak:gerezen brood is geprezen brood.’

Onderscheid
Dick Bennink, algemeen directeur van Prorest: ‘We merken dat gasten steeds meer belang hechten aan authenticiteit, aan ambachtelijke producten. Dit label komt voort uit die behoefte; alle producten zijn met liefde door ons ontwikkeld of geselecteerd. Onze eigen broodlijn is daarnaast ook gezonder. Zo wordt er minder zout gebruikt bij de bereiding, bevat het brood geen E-nummers en worden de verschillende desemsoorten zelf gemaakt. Als klap op de vuurpijl zijn er minder vrachtwagens nodig voor het vervoer, wat vanzelfsprekend beter is voor het milieu. Dit bewijst wederom dat Prorest dé betrokken cateraar is.’