Eurest vernieuwt Campus-formule

Eurest vernieuwt Campus-formule

Eurest heeft voor zijn Campus-locaties een nieuwe visie op cateren ontwikkeld. Het flexibele karakter van de vernieuwde formule stelt de bedrijfscateraar in staat om per locatie concepten neer te zetten die passen bij de omgeving en de doelgroep. Trendonderzoeken en gesprekken met universiteiten, hogescholen, studenten en medewerkers inspireerden Eurest bij de ontwikkeling van de nieuwe formule.

Met de vernieuwde aanpak ontwikkelt Eurest in samenspraak met de opdrachtgever een custom made-invulling voor de locatie. Lennard Poillot, formulemanager bij Eurest: ‘Een campus-omgeving is niet alleen een plek waar colleges worden gevolgd. Studenten hebben behoefte aan inspirerende ruimtes waar ze elkaar de hele dag door kunnen ontmoeten en waar ze zich thuis voelen. Per locatie is daarom een aparte aanpak nodig om de best mogelijke indeling te kunnen creëren.’ Om voor iedere locatie een geschikte winkelmix te ontwikkelen, werkt Eurest behalve met het eigen merk ook samen met merken als Subway en Starbucks Coffee.

Internationaal assortiment
De Campus-formule heeft verder een internationaal, multicultureel en gevarieerd karakter. Eurest richt zich hiermee op de groeiende internationale studenten-community en de behoefte aan gevarieerde voeding. Poillot: ‘Wij zien dat naast de traditionele werktijden en eetmomenten mensen ook daarbuiten steeds vaker gebruik maken van de horecafaciliteiten op campus-locaties. Zo ook in het weekend. Met een gevarieerd menu op elk moment van de dag haken we in op deze trend. Omdat de Nederlandse studentenomgeving een sterk multicultureel karakter heeft, bestaat het menu vaak uit internationale gerechten.’

Naast een gevarieerd menu is er ook behoefte aan gezonde producten. Poillot: ‘Studenten hebben vaak een druk bestaan, waarbij gezonde voeding er nog weleens bij inschiet. Toch is daar wel behoefte aan. Wij spelen daarop in met een uitgebreid aanbod aan gezonde producten. Daarnaast informeren en inspireren we onze gasten om een gezonde keuze te maken. Dit doen we bijvoorbeeld door studenten te stimuleren om warm te lunchen. Dit is vaak gezonder dan een broodmaaltijd en bovendien bespaar je er ’s avonds tijd mee.’

Beperkt budget
Naast weinig tijd hebben studenten ook nogal eens te maken met een beperkt budget. De vernieuwde formule speelt daarop in door het assortiment op te splitsen in twee categorieën: het goedkopere Deal of het duurdere Delicious. Poillot: ‘We willen naar onze klanten graag zo duidelijk mogelijk communiceren over onze producten. Daarnaast vinden we de vindbaarheid erg belangrijk. Onze gasten moeten in een keer kunnen zien waar ze welke producten kunnen vinden. Het onderscheid in deze categorieën is daar een belangrijk onderdeel van.’