Opdrachtgevers letten meer op kwaliteit

Opdrachtgevers letten meer op kwaliteit

Opdrachtgevers in de bedrijfscatering beginnen steeds meer aandacht te besteden aan kwaliteit. Er komt langzaamaan meer ruimte voor creatieve foodconcepten, zo blijkt uit bijdrage die zal verschijnen in Misset Catering 3.

Naast kwaliteit speelt geloofwaardigheid een grotere rol. Cateraars die gaan voor zeer lage tarieven verliezen in veel gevallen het vertrouwen. Opdrachtgevers zijn bang dat ze hun toezeggingen voor die lage prijzen niet waar kunnen maken.

Mooie verhalen
Steeds vaker trekken cateraars met de beste prijs – kwaliteitverhouding aan het langste eind. Mooie verhalen alleen werken niet meer. Cateraars die deelnemen aan een tender, moeten duidelijk aan kunnen geven hoe ze te werk willen gaan en op welke onderdelen ze vernieuwingen willen doorvoeren. Ook de kosten moeten daarbij op tafel worden gelegd.

Consequent
Aanbieders van catering zullen daarnaast consequent moeten zijn. Een cateraar die gedurende de looptijd van het contract aangeeft dat het budget tekort schiet en later bij de nieuwe aanbesteding met een voordeligere aanbieding komt, zal van goede huize moeten komen om dat aanbod te rechtvaardigen, zo blijkt.