nieuws

Succesvol horecaseizoen op Keukenhof voor Albron

Catering

Keukenhof heeft dit jaar met 1.175.000 bezoekers een nieuw record bereikt. 2015 is het tweede achtereenvolgende jaar dat het park meer dan 1 miljoen bezoekers trok. Ook Albron, horecapartner sinds 2010, kijkt terug op een druk en succesvol seizoen.

Succesvol horecaseizoen op Keukenhof voor Albron

Het hoge bezoekersaantal is het gevolg van de grote publiciteit rondom het thema Van Gogh en een stijgende aantrekkingskracht van Keukenhof bij Amerikanen, Duitsers, Chinezen en Zuidoost-Aziaten, maar ook onder het Nederlandse publiek. Met name onder Nederlandse gezinnen nam het aantal bezoeken toe.

Contract verlengd

Het contract tussen Keukenhof en Albron werd in 2015 met nog eens vijf jaar verlengd. Bart Siemerink, directeur Keukenhof, over het partnership: ‘Wij zijn goed in het bouwen van een park en schakelen professionele partners in op andere terreinen. Zo ook voor de horeca. Albron draagt met haar expertise bij aan de complete belevenis die we onze bezoekers graag willen bieden. Ruim een miljoen bezoekers in zo’n korte periode gastvrij in de horeca ontvangen, vraagt om de juiste kennis, flexibiliteit en vakmanschap.’

‘Op vijftien vaste en veertig mobiele horecalocaties verwennen, verleiden en verrassen wij de bezoekers’, aldus Robert Visser, directeur van Albron Leisure. ‘Gastvrijheid en mooie producten staan daarbij voorop. We zijn trots op het succes van dit prachtige en unieke lentepark en het feit dat wij het verlengstuk mogen zijn van het management van Keukenhof.’

Nieuwe horecaconcepten

Tijdens hun dagje Keukenhof genieten bezoekers van een typisch Hollandse snack als een broodje rookworst of verse haring. De hardlopers? In acht weken tijd werden er onder andere bijna 300.000 koppen koffie geserveerd, 170.000 appelpunten, 150.000 flesjes water en 36.000 broodjes haring.

Bezoekers konden dit jaar ook voor het eerst terecht in De Kas, een nieuw horecaconcept waar gasten een prachtig uitzicht hadden op de bollenvelden. Daarnaast was het nieuwe Frozen Yogurt-concept een groot succes. En Albron blijft ontwikkelen. Zo staat een nieuw entreegebouw in de planning, waar Albron onder andere een grand café en een to-go-outlet zal openen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels