Wie maakt de 'The Ultimate Bite'?

Wie maakt de 'The Ultimate Bite'?

Het merk Hellmann's daagt horecaondernemers uit de 'The Ultimate Bite' te maken. In heel Nederland worden eigenaren en koks van lunchrooms, broodjeszaken, brasseries en cafés uitgedaagd om de állerlekkerste 'bite' te maken. The Ultimate Bite moet gebaseerd zijn op een broodsoort (bijvoorbeeld een wrap, burger, pita, flatbread). De bite moet origineel en vooral lekker belegd zijn én er moet minimaal 1 Hellmann's product in het recept worden gebruikt.

Een professionele jury bepaalt samen met het Nederlandse publiek de winnaar. De winnende ondernemer wint een reclamecampagne voor zijn/haar zaak ter waarde van € 5.000,- bij The Ultimate Bite live finale op 23 mei in de Kookfabriek te Amsterdam. Jacqueline Spruit van Hellmann’s: 'Met The Ultimate Bite willen we horecaondernemers inspireren na te denken over hun menukaart. We willen ze met praktische tips aanzetten om hun gerechten een kleine twist te geven, waardoor ze nog origineler en lekkerder worden en bovendien meer marge en omzet opleveren. Wat kan net iets beter of anders? Niet alles hoeft van de baan, maar soms kan met een kleine aanpassing meer smaak en uitstraling worden toegevoegd aan het gerecht.'

Beoordeling van de ‘bite’
De jury, waaronder Jord Althuizen, concept creator van The Rough Kitchen en eigenaar van Smokey Business, selecteert de finalisten op basis van de smaakcombinatie van de bite, de creativiteit van de naam van de inzending en de keuze van de ingrediënten. Althuizen: 'The Ultimate Bite is een mooi initiatief. Ik was meteen enthousiast om in de jury plaats te nemen. Ik houd ervan als ondernemers worden uitgedaagd om nieuwe dingen te verzinnen. Ik moet zelf met mijn foodconcepten óók continu blijven verrassen met een nieuwe insteek om voorop te blijven lopen. Dit initiatief inspireert horecaondernemers en houdt de koks scherp.'

Tips & tricks
Op UltimateBite.com kunnen horecaondernemers zich niet alleen inschrijven voor de wedstrijd, er zijn ook volop inspirerende recepten te vinden, tips & tricks om de marge en omzet in een horecazaak te verhogen en een tool voor menu management. Bovendien kan op de site de gratis Hellmann’s sample box aangevraagd worden.

Deelname
Inschrijven kan tot en met 20 maart in te schrijven door contactgegevens achter te laten en de eigen Ultimate Bite te uploaden. Eind maart worden uit de genomineerden de finalisten geselecteerd voor The Ultimate Bite live finale op 23 mei door een gerenommeerde jury en het publiek.