Know Your food van Eurest voor 'off-day, blij of meer energie'

Know Your food van Eurest voor 'off-day, blij of meer energie'

Het vernieuwde Know Your Food programma van bedrijfscateraar Eurest helpt gasten om voeding te kiezen die past bij de gewenste gemoedstoestand. Via onder andere schapkaartjes worden gasten gewezen op het effect van de voeding op hun gesteldheid.

De producten en gerechten zijn gecategoriseerd in vijf ‘moods’; blij, concentratie, energie, weerstand en off-day. Het programma is in februari op 100 locaties gelanceerd.

Het Know Your Food programma is erop gericht om gasten te stimuleren een gezondere keuze te maken. Hans Gijsen, productmanager bij Eurest: ‘Een gezonde levensstijl geeft energie en draagt bij aan je productiviteit. Met de vernieuwde aanpak gaan we nog een stapje verder om mensen bewust te maken wat voeding voor hen kan doen. Gezonde voeding is één ding, maar de keuze van producten beïnvloedt ook je stemming. Door onze gasten hierop te wijzen maken we het voor hen nog interessanter om voor gezond te gaan.’

Aangepast assortiment

Nieuw aan het Know Your Food programma zijn de ‘moods’ die aan de gerechten en producten zijn gegeven. Gijsen: ‘Het is wetenschappelijk bewezen dat bepaalde voedingsstoffen specifiek invloed hebben op de gemoedstoestand. Je kunt met de hulp van voeding vrolijker en gelukkiger worden, je energie-level verhogen of je concentratieniveau verbeteren. Op basis van producteigenschappen hebben we ons assortiment aangepast op de vijf geselecteerde moods. Op deze manier willen we onze gasten helpen het uiterste uit hun werkdag te halen.’

Smiley’s en recepten

Elke mood heeft een eigen ‘smiley’ zodat in een oog opslag duidelijk is wat de invloed van het product of gerecht is op je gemoedstoestand. Deze smileys staan op de productkaartjes en bij de salades in de Saladbar. Gasten kunnen op basis van hoe ze zich voelen, kiezen voor een bepaald gerecht of product.

Joris Ermers, cateringmanager bij Akzo Nobel: ‘Anno 2016 is gezonde voeding niet meer weg te denken. Toch is niet iedereen zich bewust wat voeding voor je kan doen. Als cateraar is hier een belangrijke informatieve rol weggelegd. Met het nieuwe programma triggeren we onze gasten om gezonde keuzes te maken. Naast de productkaartjes hebben we elke maand een proeverijtje met producten die in de spotlight staan en een Healthy Deal. Hierbij geven we een salade, flesje water, soep of stuk fruit gratis mee bij een maaltijd, snack of baguette. Zo worden we met elkaar steeds gezonder.’