Politieacademie kiest voor Eurest

Politieacademie kiest voor Eurest

Eurest is aangesteld als cateraar voor de Politieacademie op acht vestigingen door het hele land. Op de locaties wordt gewerkt volgens het Workplace Wellbeing concept, waarbij studenten en medewerkers worden gestimuleerd om bewustere keuzes te maken op het gebied van voeding.

Het concept is doorgevoerd op de vestigingen in Apeldoorn, Drachten, Eindhoven, Warnsveld, Ossendrecht, Rotterdam, Amsterdam en Lelystad. In de restaurants zorgt Eurest voor een verantwoord assortiment, dat bijdraagt aan een gezondere levensstijl. Odette van Erken Calandt van de Politieacademie: ‘De studenten moeten elke dag zowel fysiek als mentaal presteren, het is daarom belangrijk dat zij zich fit voelen. Door het gezonde aanbod en het geven van informatie over een gezonde levensstijl, draagt dit concept bij aan het welzijn van de studenten en medewerkers.’

Sportshakes, avocado en ongebrande noten

Jorrit Woltman van Eurest: ‘Voedzaam eten en drinken is een randvoorwaarde om je fit te voelen en goed te kunnen presteren. Workplace Wellbeing staat voor jezelf tijdens werktijd net zo goed kunnen verzorgen als gedurende je vrije tijd. Om dit te bewerkstelligen is ons assortiment zorgvuldig samengesteld met producten die echt iets voor onze gasten doen. Bijvoorbeeld sportshakes met veel eiwitten die het spierherstel bevorderen, en goede vetten als avocado en ongebrande noten.’

Under Management Construction

Eurest werkt volgens een Under Management Construction in de restaurants met twintig vaste medewerkers van de Politieacademie. Woltman: ‘Het gaat echt om een maatwerk aanpak, die vraagt om duidelijke, eerlijke en eenduidige communicatie. We hebben hier veel ervaring in, en weten hoe het is om mensen op te nemen in ons bedrijf. We streven ernaar dat de medewerkers van de politieacademie zich bij ons minstens net zo thuis voelen doordat wij hen volledig ondersteunen in de overgang.’

Workplace Wellbeing

Het Workplace Wellbeing concept helpt werkgevers bij het verbeteren van de betrokkenheid, productiviteit en welzijn van werknemers, vanuit de gedachte dat zij het best presteren wanneer ze lekker in hun vel zitten. Het concept bestaat uit vier pijlers: food, community, ownership en storytelling. Bij de invulling van het concept op locatie wordt niet alleen gekeken naar hoe gezonde voeding kan worden gestimuleerd, maar ook naar het creëren van een fijne plek waar mensen elkaar kunnen ontmoeten.