artikel

Optimisme

Fastfood

De Horecava. Als ik eerlijk ben zie ik er elk jaar weer als een berg tegenop. Ik weet immers wat me te wachten staat: twee, drie dagen van hot naar her vliegen en daarna afgepeigerd huiswaarts. Dat vervelende gevoel bekruipt me ook dit jaar op voorhand, terwijl ik uit ervaring inmiddels beter weet.

Optimisme

Want eenmaal op de beurs gaat het ‘kriebelen’ en slaat mijn gevoel om als een blad aan een boom.

Het begint al direct, op maandagochtend in de perskamr. Na het verzamelen van de beursinformatie sta ik te trappelen om de beursvloer op te mogen. Ik ben benieuwd naar wat ik allemaal ga zien en ervaring. Wie wint de wedstrijd om het Lekkerste Broodje, wie maakt het beste Lekker Anders-gerecht? En bovenal, wat voor nieuwe en innovatieve producten hebben fabrikanten en leveranciers te bieden?

Dat ‘kriebelen’ groeit elke editie van de Horecava uit tot optimisme. Een nieuw jaar biedt immers nieuwe kansen. Dat besef ik ook bij exposanten en bezoekers. Ze hebben immers allemaal hetzelfde doel voor ogen: het beter doen dan het jaar ervoor.

Om het beter te doen, is inspiratie nodig, nieuwe ideeën en ook doodgewoon nieuwe producten. Waar kun je al die zaken beter vinden dan op een beurs? De Horecava is een mooie start van het nieuwe jaar, zal ik na afloop – met mijn voeten omhoog – opnieuw beamen.

Ron Jansen

Redacteur Snackkoerier