artikel

Snackkoerier 12

Fastfood

Snackkoerier 11

Snackkoerier 12

Bijzondere ijssmaken voor bijzonder diner

Dé man van de bijzondere ijssmaken is Roberto Coletti, van ijssalon Roberto Gelato in Utrecht. Voor een diner tijdens het programma Food Centraal maakte hij acht ijssmaken, die in plaats van groente werden geserveerd.

Controlegegevens tonen bevordert hygiëne

Door openbaarmaking van controlegegevens zal de hygiëne in de horeca toenemen, is Bart van Opzeeland overtuigd. ‘Dat is in Denemarken ook gebeurd, daar zijn ze sinds 2002 openbaar.

Niet té verantwoord

Kindermenu’s moeten aantrekkelijk, lekker en gezond zijn, zeggen de instanties. Wat willen kinderen zelf? Frites, frikandellen, ijsjes en wellicht een stukje mandarijn, zo blijkt in de praktijk.

20 procent meer fris verkopen

Ieder klant is een kans om frisdrank in de cafetaria te verkopen. Aangezien gemiddeld slechts 19 tot 20 procent van de klanten frisdrank koopt, valt er nog wat te winnen. Coca-Cola Enterprises probeert de verkopen op te voeren met Look of Success-programma.