artikel

De tien…grappigste fastfoodfilmpjes

Fastfood

Fastfood, Amerikanen, Youtube. Een combinatie die menig grappig filmpje heeft opgeleverd. Veelvuldig proberen Amerikaanse jongeren hun bestelling bij een drive-thru fastfoodrestaurant in rapvorm te doen, of willen ze weten hoe een hamburger eruit ziet als je hem weken -of zelfs jaren- bewaard.

De tien…grappigste fastfoodfilmpjes

Eén van de eerst op internet opgedoken ‘fastfoodraps’, waarbij de bestelling bij een drive-thru in rapvorm wordt doorgegeven. Deze rap is tientalen keren gekopieerd door anderen en miljoenen keren bekeken.

Sommigen zijn zelfs semi-professioneel geproduceerd. Maar dat maakt ze niet minder leuk.

Alle grote fastfoodketens krijgen er mee te maken, deze is gericht op Wendy’s. De spontaniteit wordt wel tenietgedaan door het gebruik van een tweede camera.

En nog één van dezelfde makers als de Wendy’s rap, maar dan bij een drive-thru restaurant van de Mexicaanse keten Taco Bell.

Regelmatig verstaat het personeel de rap zo slecht dat de bestelling ook nog een keer ‘gewoon’ moet worden doorgegeven, zoals in dit geval bij Burger King.

Dat Franse frietjes met ketchup ook voor heel andere doeleinden kan worden gebruikt, laat dit filmpje zien. ‘Fast painting’ met fast food.

Deze mannen maakten een ‘gezonde’ variant op de fastfoodrap. Ze rappen geen hamburgers maar salades en light-drinks bij elkaar.

Dit filmpje stond al eerder op Missethorteca.nl, maar past zeker in dit rijtje: een New Yorker bezoekt op één dag alle 171 vestigingen van Starbucks op Manhattan.

Morgan ‘Super-size Me’ Spurlock laat zien hoe fastfoodproducten eruit zien als ze enkele weken in een glazen pot bewaard worden. Schimmel is te verwachten, wat er met de Franse frietjes gebeurt echter niet.

Ook dit filmpje is eerder te zien geweest op Missethoreca.nl. Een Amerikaan koopt al sinds 1989 elk jaar een hamburger, en bewaart deze in zijn kelder. Op zijn website toont hij de 18 jaargangen.