artikel

Durven doen

Fastfood

Creër een eigen markt. Wees onderscheidend. We weten allemaal hoe belangrijk, maar ook hoe moeilijk dat is. Maar soms is het ook gemakkelijker dan het lijkt.

Durven doen

In Snackkoerier nummer 10 staat een artikel over De Toren, Snacks & Sushi’s. Een unieke formule, onderscheidend in de markt. Daarmee val je op, daarmee wek je de interesse van de consument. Eigenaar Jim Huang heeft niet zomaar een cafetaria, hij heeft met inzet van zijn eigen kennis en culturele achtergrond sushi aan het assortiment toegevoegd.

Zo liggen er legio kansen die niet opgepakt worden. Of kansen die niet herkend worden. Als je weet waarin je uitblinkt, etaleer dat dan. Dat sterke punt kan één specifiek product zijn. Of de samenwerking van het totale assortiment. Of verantwoord frituren. Of het is de vriendelijke bediening. En wat te denken van de parkeergelegenheid. Buit die sterke, opvallende punten van uw bedrijf uit, profileer je daarmee.

Ik vind het altijd razend knap hoe snackbarondernemers inspelen op de mogelijkheden die de markt bieden: inhaken op lokalen en nationale activiteiten. Dat vinden mensen leuk, daar praten ze over. Mensen willen graag verrast worden. Dat levert dus omzet op? Het is soms wel durven en doen. Durven om iets aparts, unieks te doen. Laat de ideeën, die ieder van u heeft, gewoon werkelijkheid worden.

Harrie Leijten

hoofdredacteur Snackkoerier