artikel

Onderscheid

Fastfood

Het vroege voorjaar heeft al veel mooi weer gebracht, de terrasjes zitten snel vol. Veel mensen genieten van de zon én van het ijs. Nu het erop lijkt dat én de zon eerder in het jaar komt én langer schijnt, wordt ijs een belangrijk product in het assortiment, en niet alleen in de cafetaria. Ook op veel anderen plekken wordt ijs aangeboden. Het is dus essentieel je ermee te onderscheiden.

Onderscheid

Remco Dekker, de nieuwe voorzitter van IJstop – de vereniging van SVH Meesterijsbereiders – is een ambitieuze man. Hij wil dat IJstop meer gaat betekenen voor de branche. In het doorgeven van vakmanschap ziet hij een mooie taak weggelegd voor de Meesterijsbereiders. Die zijn immers al succesvol onderscheidend en willen collega’s graag helpen.

De consument is kritisch. Want of je nu ijs zelf draait of inkoopt, het meest belangrijke is dat je als ondernemer weet wat je doet of inkoopt. De gast verwacht dat het ijs in je vitrine van voortreffelijke kwaliteit is.

Val op, dat werkt. Zoals Bas Berens van Felic Gelato in Hoevelaken. Hij gaf als openingsactie duizend ijsjes weg aan basisschoolkinderen en zette zichzelf daarmee direct op de kaart.

IJs kan een belangrijke omzetmaker zijn, mits je het serieus aanpakt.

Harrie LeijtenHoofdredacteur Snackkoerier