artikel

Snackkoerier 25

Fastfood

Snackkoerier 25

Snackkoerier 25

Ratelbands visie roept altijd reacties op

Emile Ratelband kan er zelf wel om lachen. Op het bordje bij zijn zaak met het opschrift ‘Ratelband heeft nog steeds de grootste zak’, heeft iemand het woordje heeft vervangen door is. Neerlands bekendste fastfoodondernemers en positiviteitsgoeroe roept nu eenmaal altijd reacties op. Emile Ratelband geeft op pagina’s 5 en 10 in Snackkoerier nr. 25 zijn visie op het imago van de branche en tipt hoe collega’s de crisis kunnen overleven.

Kans: de trends in 2010

Een goede cafetaria kiest één of twee punten om echt in uit te blinken. De trends voor 2010 bieden een kans.

Chicago Roasthouse naar Nederland

Het Deense afhaal- en bezorgconcept Chicago Roasthouse wil Nederland veroveren. In de eerste helft van 2010 moet de eerste zaak open. Daarna volgt in rap tempo de uitrol van het concept.

Een ton uit lunchbezorging

Voor cafetaria’s kan het bezorgen van broodjes en lunches lucratief zijn. Het effectief betreden van die markt is echter geen sinecure. Wilfred Pijnacker van cafetaria Romlies in Worden peurt meer dan €100.000,- uit de lunch sinds hij zich aansloot bij bezorgconcept DelicousDelivery.