artikel

Social media

Fastfood

In de vorige Snackkoerier heeft u kunnen lezen hoe cafetaria’s scoren met Twitter. Geweldig. Zo zet je de branche als een moderne bedrijfstak op de kaart. Sociale medianieuwtjes zijn een hype. Dus doe je wat opmerkelijks, dan is het vaak raak. En we staan nog maar aan het begin van een gigantische omwenteling die deze ontwikkeling teweegbrengt.

Social media

Social media en Google veranderen ook de verhouding tussen consument en de cafetariahouder. Uw potentiële klanten verwachten meer openheid en toegankelijkheid van uw bedrijf. Cafetariahouders die dat niet willen of kunnen, worden steeds vaker in de verdediging gedwongen. Ach, zo’n vaart zal het niet lopen, hoor ik ze zeggen. Wel! Meegaan in de vaart der ontwikkelingen luidt de opdracht. Hoe? Krijg inzicht in wat social media inhoudt en wat u er zelf mee wil. Natuurlijk hoeft u niet te twitteren én actief te zijn op Hyves, LinkedIn, Facebook én YouTube. Social media biedt nieuwe commerciële mogelijkheden. De (potentiële) klanten van morgen zijn vandaag al erg actief op internet en zijn niet terughoudend in het online kopen van producten. Bij cafetaria Lyts Begjin in Harkema komt meer dan tien procent van de omzet tot stand via online, dankzij de bestelmodule die ‘webwinkel’ wordt genoemd.

Kijk ook eens naar uw website. Ik zie sites waar het laatste nieuws uit 2008 dateert. Dat geeft geen ‘verse’ indruk. Een eigen website is één, behouden is net zo belangrijk.

Harrie LeijtenHoofdredacteur Snackkoerier