artikel

Uitstraling

Fastfood

Iedere maand komt er van een snackketen een fullcolourfolder binnen: mooie aanbiedingen, overzichtelijk. Niks mis mee, zou je zeggen. Maar de folder stoort mij, en mijn vrouw nog veel meer. Wat is er aan de hand?

Uitstraling

De afgedrukte foto’s zijn meestal een beetje grauw, waardoor de menu’s er niet smakelijk uitzien. Het zal met de druk te maken hebben. Verder is er niets mis met de folder. Daar hoor je mij niet over, maar het herhaalt zich elke maand. En onderschat niet wat de uitstraling van zo’n folder doet. Ik verwijs alleen maar naar de opmerking van mijn vrouw. En geloof me, dat is een doorsneeconsument.

Als je als bedrijf met je assortiment naar buiten treedt, is het belangrijk te letten op de uitstraling. Die moet goed en uitnodigend zijn. Niet iedere cafetariahouder ziet het belang ervan in. Die gaan ervan uit dat (potentiele) klanten zijn cafetaria wel weten te vinden.

Mis! Het aanbod fastfood is enorm groot en de consument wordt iedere dag bestookt en verleid met aanbiedingen. Als je niets van je laat horen, raak je snel in de vergetelheid. Vanzelf komen de klanten niet, zoveel is zeker. Je moet opvallen.

De consument die naar de cafetaria gaat, wil vooral genieten van lekkere producten, die op verantwoorde en vakkundige wijze zijn klaargemaakt. Met aandacht voor de klant. Zorg dat die uitstraling ook is terug te vinden op uw uitingen naar buiten.

Harrie Leijten

hoofdredacteur Snackkoerier