artikel

42 procent klanten bestelt snack zonder saus

Fastfood

‘Merkproducten op je eigen – unieke – manier presenteren. Dat geeft meerwaarde en maakt je klanten tot fans,’ zegt Günter Tieben. Hij verzorgde op de Cafetaria Bootcamp op 19 mei een workshop over uitstraling samen met Annefleur Douglas van Heinz. Heinz kwam met een hulpmiddel om meer satésaus bij afhaalbestellingen te verkopen.

42 procent klanten bestelt snack zonder saus
'42 procent klanten bestelt snack zonder saus'

In teamverband drie variaties maken op Wijko satésaus. Van deze drie de beste kiezen en dit kort presenteren. Dit was de opdracht van de workshop Uitstraling tijdens de Cafetaria Bootcamp in Woerden op 19 mei. Knoflook, sambal, ketjap, gember, ananassap, suiker… Allerlei varianten werden gemaakt op de Wijko satésaus. Waar het uiteindelijk om draaide was de presentatie: satésaus met liefde, eigen Indonesische satésaus. Een 3d-satesaus. Allerlei creatieve benamingen werden gebracht door de deelnemers.

Günter Tieben: ‘Je kunt als basis een goed A-merk nemen en daar je eigen twist aan geven. Zo ben je onderscheidend. Zo maak je met je eigen merk en je eigen medewerkers van je klanten fans. Want als mensen afhaken, is dat in 68 procent van de gevallen door klantbeleving. Slechts 9 procent haakt af op prijs.’

Hulp van Wijko

Wijko presenteerde tot slot een nieuw artikel voor de cafetariaondernemers. Een toonbankdisplay en lege bakjes/emmertjes voor satésaus. ‘Onze eigen ambachtelijke satésaus is bereid met Wijko’ staat op het etiket. Maar ondernemers kunnen ook kiezen voor een etiket met de eigen bedrijfsnaam erop. Alle deelnemers konden een gratis actiepakket krijgen met twee toonbankdisplays en 200 lege emmertjes (250 cc en 120 cc).

42% zonder saus

Annefleur Douglas van Heinz: In een cafetaria bestelt 42 procent van de klanten een snack zonder saus blijkt uit onderzoek van GfK. We hopen dat met onze toonbankdisplay klanten sneller satesaus bij bestellen als ze komen afhalen.’