artikel

Wat werkt op Facebook?

Fastfood

Heel veel cafetaria’s hebben een Facebook-pagina. De ene heeft 3.220 likes, de ander 288. Wat zijn leuke berichten voor Facebook die je bereik en daarmee je online aandacht, vergroten? Daarover ging de workshop van Marco van Davenhorst van Deli XL op de Cafetaria Bootcamp.

Wat werkt op Facebook?
Marco van Davenhorst

Facebook is geen reclamemiddel. Het is geen medium om je eigen boodschap over de bühne te brengen. Het is een netwerk om relaties te onderhouden,’ is de mening van Marco van Davenhorst van Deli XL. Davenhorst benadrukt het belang van de kwaliteit van de berichten op je Facebookpagina. ‘Als je geen likes krijgt, maak je je eigen bereik slechter.’

Stelregels voor het gebruik van Facebook volgens Davenhorst:
- Wees jezelf
- Houd het kort. Mensen lezen niet ze kijken
- Beeld doet het beter dan tekst: Foto’s plaatsen!
- Timing is alles! Post in het weekend, of ‘s avonds.
- Humor!
- Niet spammen (geen reclame)
Voorbeelden onderwerpen
Foto’s met humor doen het goed, altijd mensen op de foto, bijvoorbeeld de nieuwe bedrijfskleding. Iemand uit het team die het terras klaarzet of met een blij gezicht de friet aan het snijden is. Een personeelslid dat voor het laatst werkt, een leuk kinderfeestje.

Bedrijven als voorbeeld

‘Eetpaleis ‘t Vosje

Alida’s Smulpaleis

Snackbar Wip In

Ook Snackkoerier heeft haar eigen pagina op Facebook. Volgen?