artikel

Frietje Vrede wordt vervolgd

Fastfood

De actie ‘Frietje Vrede’ krijgt in 2016 een vervolg.

Frietje Vrede wordt vervolgd

De actie, een samenwerking tussen Warchild en Nederlandse fastfoodbedrijven, is bedoeld om kinderen in oorlogsgebieden een beter lot te geven.
Met het Frietje Vrede koopt de klant voor 20 eurocent extra een vredesvorkje bij een patatje naar keuze. Daarmee maakt hij van zijn patatje een Frietje Vrede. ProFri en het Nederlands Frituurcentrum ondersteunden de actie.

In een recente evaluatie kwamen partijen tot de conclusie dat de actie weliswaar succesvol was maar dat de betrokkenheid van deelnemende cafetariabedrijven omhoog kan. In de aanloop naar 2016 worden formulehuizen benaderd met de vraag om aan te haken.

Vredesvorkjes
Ondernemers die mee wilden doen kochten via War Child een basispakket a 150 euro. Dit pakket bestond uit 500 vredesvorkjes en promotiemateriaal, zoals een perskit, een raamsticker, en een box voor op de counter. Door de vorkjes te verkopen verdient een ondernemer 100 euro terug. Voor 100 euro extra kunnen ondernemers nog 500 extra vorkjes bestellen.

Bij de foto: het vorkje waarmee je van je Patatje Oorlog een Frietje Vrede maakt.