blog

Blurring

Fastfood

Vanuit mijn raam in Rotterdam kijk ik uit op een bijzonder gebouw in wording: de Markthal. Eind dit jaar is het project pas klaar, maar nu al kijkt de hele wereld met grote belangstelling naar dit architectonische hoogstandje. Want de Markthal in Rotterdam wordt hét symbool van een tendens die overal al volop te zien is: blurring.

Het verschil tussen wonen en werken, maar vooral ook tussen retail en horeca begint meer en meer te vervagen. De Markthal wordt straks één kleurrijk geheel waar mensen leven, werken, boodschappen doen, eten, drinken, ontmoeten en shoppen. En dat liefst allemaal dwars door elkaar.

Blurring is overal. Nu al. De kapper in het café, een lunchroom in de kledingwinkel en een biologisch winkeltje in de cafetaria. Niemand kijkt er meer van op. Slimme ondernemers zien bruggen die anderen nog niet zien. Waarom zou u geen sokken gaan verkopen in uw zaak? Of bloemen, tickets, gadgets? Voor mijn part lingerie. Gegarandeerd meteen een stuk in de krant! Kijk om u heen waar behoefte aan is, of waar de retailers gaten laten vallen. Wacht niet af totdat uw buurman snacks gaat verkopen, want dat gaat ‘ie vast een keer doen. Denk out-of-the-box. Werk ook vooral samen met retailers in de buurt. Het buitenshuis leven wordt één grote blur. Profiteer ervan!

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels