nieuws

Ook McDonald’s werkt aan ‘kinderreclamecode

Fastfood

Elf grote foodproducenten gaan gezamenlijk in Europees verband hun reclame aan kinderen tot 12 jaar aanpassen. McDonald’s doet niet met deze groep mee, omdat het zelf al mondiaal aan een eigen ‘kinderreclamecode’ werkt.

Ook McDonald’s werkt aan ‘kinderreclamecode

De elf foodbedrijven komen met hun plan tegemoet aan een verzoek van de Europese Unie om mee te helpen met de bestrijding van overgewicht onder kinderen, meldt Adformatie.nl.

Het gaat hierbij om Burger King, Coca-Cola, PepsiCo, Danone, Unilever, Mars, Nestlé, Kellog, Ferrero, General Mills en Kraft.

McDonald’s woordvoerder Dirk van den Boogaart laat weten dat op dit moment gewerkt wordt aan een eigen aanpak van reclame gericht op kinderen.

Om die reden zegt McDonald’s op dit moment niet mee te doen met de andere elf. Pas als de plannen compleet zijn, brengt McDonald’s naar buiten wat hun strategie zal zijn.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels