New York Pizza-site ongekend succes

De e-shop van de New York Pizza internetsite zal in 2003 naar schatting een totale omzet draaien van 820.000 euro. Dat zegt Philippe Vorst, directeur en mede-eigenaar van de keten. Bij de landelijke pizzaketen New York Pizza kan men een bestelling ook via het internet plaatsen en daar maken steeds meer klanten gebruik van.

Voorzichtig

Na de introductie van de internetsite van New York Pizza in september 2000, begon de e-shop voorzichtig met een omzet van € 321.700 in 2001. De e-shop kent inmiddels een jaarlijkse groei van gemiddeld 62,5 procent, met in 2002 een omzet van € 576.000. 'Je mag hier spreken van een ongekend commercieel succes', aldus Vorst, medeoprichter van de keten. Bij de New York Pizza-vestiging in Amsterdam-West wordt negen procent van de omzet via internet gerealiseerd.

Gewend

Zowel de klanten als de franchisenemers zijn gewend geraakt aan de eenvoudige en betrouwbare bestelmethode, die per bestelling gemiddeld ook een hoger bestelbedrag kent. 'Dat is logisch. Als je al die lekkere producten voor je op het scherm ziet, klik je gemakkelijk een extra bijproduct aan'.

Voorst verklaart het succes van de site als volgt: 'De trend in voedsel is gemak, de consument heeft steeds minder tijd zijn voedsel te kopen en te bereiden, maar stelt wel eisen aan kwaliteit'.

Bedrijven

Veel bedrijven bestellen via het internet de avondmaaltijd bij overwerk. Bij New York Pizza gaat dit eenvoudig door het plaatsen van een zogenoemde time order die tot een week voor de levering gedaan kan worden. De gimmick van de New York Pizza internetshop is dat de klant een geheel eigen pizza kan creëren en deze ook een naam kan geven.New York Pizza, dat tien jaar bestaat, groeide in 2002 van 56 naar 70 Nederlandse vestigingen.